Stadig flere velger å sette bort – eller outsource – inkassorelaterte tjenester som fakturering, påminnelser og selve inkassoinnkrevingen til et inkassoselskap. Denne utviklingen stiller store krav til inkassoleverandørenes totale kompetanse og erfaringer. Her er områdene du bør være oppmerksom på.
Hvorfor bør du vite hvilke erfaringer og sertifiseringer din inkassoleverandør har?
Av Kaltoum Laatiaoui 23. mai 2017
Temaer: inkasso, outsource fakturering, inkassoinnkreving
Mindre bedrifter har ofte dårlige faktureringsrutiner - disse grepene bør du ta
Av Reidun Korsnes 25. april 2017
Små og mellomstore bedrifter har ofte få ansatte med mange oppgaver. Dermed øker dessverre også sannsynligheten for at fakturerings- og oppfølgingsrutinene blir dårlige. Se hvilke enkle grep du kan ta for å unngå dette.
Temaer: inkasso, rutiner, faktura, outsource fakturering
Hender det du tenker at dere burde gjort mer av det dere er gode på i virksomheten, og mindre av det som riktignok er helt nødvendige oppgaver, men som opptar viktig tid? Som for eksempel fakturering. Det kommer dere ikke utenom; det må til hvis det skal komme penger inn. Men det er en typisk oppgave som det kan lønne seg å sette ut til andre – både økonomisk sett, med tanke på tidsbruk, og ikke minst for å oppnå konkurransefortrinn.
Temaer: faktura, outsource fakturering